dinsdag 6 januari 2009

Judith heeft een verhaal bedacht en voorgelezen in de eindkring:

De gevangen prinses

Hoofdstuk 1: Emma
"Aaaahhhh…..wat schattig", zei koning Iwan en koningin Alma. "Nou", begon Alma, "Dit is onze prinses en we noemen haar… Emma". "Mooie naam, schat", zei Iwan. "Hallo". Daar stond de prins die Wisse heette in de kamer van Iwan en Alma. "Dus, dat is mijn zusje?" vroeg Wisse. "Hoe heet ze?" "Emma", antwoordden Alma en Iwan in koor. "Juist ja." Wisse was er niet echt geïnteresseerd in zijn kleine zusje en ging weer weg naar z`n bloederige kamer. "Gelukkig hebben we nog een kamer over", zei Alma. "Ik hoop dat het niet zo`n kamer wordt als die van Wisse". "Nee, 'tuurlijk niet! Het wordt een gewone kamer dat roze wordt met een lamp met kaarsen en een zachte, donzige bed en…" "En dat noem je normaal???"vroeg Iwan. "Ja!" "Ach, waarom niet?" Mompel de mompel. Wisse was verdrietig en zat wat voor zich uit te staren en te mompelen. Twan, de butler kwam binnen. "Moet ik nog iets voor je doen, meneer?" "Ja graag", zei Wisse. "1: noem me geen u of meneer, maar gewoon Wisse en geen prins Wisse! 2: in deze druiven zitten pitten. 3: ik wil citroen dat niet zuur is". "Maar dat kan niet, citroen is altijd zuur!" zei Twan. "Weet ik. Ik wou testen of je wel oplette. Ik ga verder," zei Wisse, "4: VERDWIJN!!!" "Best…" En Twan ging rustig weg. "Snik…huil…snik…huil. Ik hoop dat Emma niet zo irritant is." Hij pakte een foto met zijn ouders zonder Emma en zei tegen zichzelf: "Zou ik ooit nog eens enigs kind zijn?"

Hoofdstuk 2: de ontvoering
Emma was al 9 jaar. "Wat is er nou broertje?"vroeg Emma. "Dit is de laatste keer dat je me broertje noemt, want ik ben je broer!!! Ik ben al 19 en jij nog maar 9, dus ik ben ouder!" "Wat heb je toch tegen mij?" vroeg Emma. "Dat is pubergedrag" en hij liep weg. Achter hem hoorde hij zijn zusjes stem: "Wisse? Wil je tegen mam en pap zeggen dat ik appeltjes aan het plukken ben?!" "Nee!" riep Wisse terug. "Oke, dankje!" En Emma ging naar buiten. "Pap? Mam?" Wisse ging naar binnen toe. "Wat is er schat?" vroeg Alma. "Jullie hadden beloofd geen kind te nemen en wat zie ik… ik heb een zusje!" "Dat vonden we gewoon fijn, schat", zei Iwan. "Grrrr" en Wisse liep weg. "Ummm… Wisse", zei Iwan, "Ik ga een deal met je sluiten. Als wij Emma weg doen, knap jij je kamer op, oke?" "Echt waar?" vroeg Wisse. "NEE!! Hahahaahahahaha!!!!" Zucht… en Wisse liep weg.
In het bos: "Lalalalalalalaaaaaaaa!!!!" zong Emma. "Neeeee!!!",riep Emma opeens. De appels zijn op, maar gelukkig zijn er nog wat peren in perenboom. Ritsel, ritsel. Panggg!!! "Aaaaaaaaaahhhh!!!", riep Emma wat is dat? Er viel via haar hoofd 10 dode vogels op de grond. "Gadver". "Niks gadver", bromde een stem… "Www…wie is dat?" "Een vent", zei hij. "Ik ga je ontvoeren!!!" Hij pakte Emma vast. "Wacht! Hoe kan je 10 vogels in 1 schot op mijn hoofd laten vallen?" "Oefenen", zei hij. "AAAAAHHHH!!!!" riep Emma. "Wat is dat?", zei Alma tegen Iwan. "Dat klinkt als onze liefste dochter!" "Ja…JA!!!!" Ze renden naar Wisse toe. "Waarom heb je niet gezegd dat ze weg ging?" "Omdat jullie een kind namen!" zei Wisse. "Kom, we moeten er heen". Op de plek waar ze stond zagen ze veel voetstappen in het zand en… Emma's sjaal!!!

Hoofdstuk 3: de bevrijding
"Heeeeelp!!!" Ze rukte aan de tralies. "Je komt er levenslang niet uit", zei de ontvoerder. "Wie ben je? Laat je zien! Of ik ga huilen." "Oke!!!" Hij zette zijn masker af. "Twan? Waarom? Je bent de butler." "Inderdaad", zei Twan. "Je broer, Wisse, had gezegd dat hij jou niet wou en dat doe ik nu en ik ontvoer je, zodat Wisse je bevrijdt en dat jullie met elkaar kunnen opschieten."
Ondertussen in het paleis: "Snel, snel!!!" riep Alma, "Bel mijn ex-vriend Youri!" "Waarom?",vroeg Iwan. "Het is misschien de beste ridder, maar het is wel mijn neef." "Dat weet ik", zei Alma, "Maar als jij zo knap bent en je familie met hem bent is hij ook goed." "Best…" 6661553… tuut tuut tuut… "Hallo, u spreekt met de knapste man die 123… ongeveer 99 vrouwen heeft." "Ja... u belt met Alma de koningin." "O, o sorry, dat wist ik niet. Hebt u een dochter. Ja toch?" "Ja en ze heet Emma, maar ze is ontvoerd." "Waarom doet de butler het niet?" "Omdat hij dom is en hij is er niet… hij is het!!! Wil je haar bevrijden, dan kan je met haar trouwen." "Tuurlijk…" zei Youri. "Een wereldrecord!" "Hoe bedoel je?"vroeg Alma. "Ik heb 99 vrouwen en als ik win heb ik er 100!!!" "Goedzo, ik duim voor je" en ze sloot af. Nog geen 1 seconde later kwam Youri op zijn witte paard. "Ik ga!" zei hij en hij ging. "Daar is het." Zo duidelijk te vinden: zo'n kasteel met donderwolken boven zich. Hij ging verder. "Moeahahahaha!!!" lachte Twan. "Inderdaad!" riep Youri. "Geef die mooi, knappe, schattige prinses." "Alleen als je mijn draak verslaat!" "Oke." Nog geen 1 seconde later had Youri de draak verslagen. "Geef haar nu!" "Oke." "Dankje, schat!!! Je hebt me gered van die butler! Hahaha… hoe heet je?" vroeg Emma. Youri zei: "Youri" met zijn knappe stem. "Trouw met me!" "Oke." "Butler, kom mee!" "Oke" en Twan ging mee.
Thuis: "Je mag gaan trouwen!!!"

Hoofdstuk 4: de trouwerij
De butler vertelde: "Wil Youri met zijn bruid trouwen?" "JA!!!" "En wil…." "JA!!!" riep Emma. "Oke u… nee, je mag je bruid zoenen…" Ze leefden nog lang en gelukkig met 100 kinderen na de zoen.
Einde

Geschreven door Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.